Mens Daniel Wellington feberen har raset i Europa, er det amerikanske marked og store dele af verdensmarkedet blevet invaderet af MVMT – trenden, som nu også er kommet til Danmark.

Historien om MVMT (udtales ”Movement”) er kort men opsigtsvækkende. Mærket er grundlagt i Los Angeles i 2013, men har allerede solgt langt over 1.5 millioner ure på verdensplan. Ideen til mærket fik to unge amerikanere, Jake Kassan og Kramer Laplante, der begge var i tyverne, da de startede firmaet. Missionen med MVMT var at skabe et nyt ur mærke bestående af veldesignede og moderne ure i god kvalitet, der var til at betale. Og missionen må siges at være lykkedes. Fra dag ét lagde de to unge amerikanere ud med en kompromisløs målsætning om at skabe unikke og tiltalende ure i minimalistisk design med i øjnefaldende detaljer og attraktive priser. Produktion, kvalitetstest og serviceniveau er altid i fokus, og niveauet ligger højt.

”Vores filosofi er at skabe ”cool watches” i høj kvalitet og til priser, der ikke sprænger kontoen”

At MVMT ure er stilsikre og trendy kan der ikke være diskussion om. Designet er klassisk med en gennemført minimalistisk stil, som gør at urene er enkle i deres udtryk og kan passe til mange forskellige outfits og typer. Modtagergruppen er også bred, den omfatter alt fra den modebevidste m/k med store ambitioner, til romantikeren på SU og storbysnomaden med interesse for kunst og kultur. Det er generationen af unge, som er opvokset med internettet, som er stærke i deres personlige stilvalg og hurtige i beslutningsprocessen. De sætter pris på kvalitet men vil ikke betale overpris, for der skal også være råd til rejser, koncerter og alt det andet som livet tilbyder. MVMT kunden er ”på” 24/7 og elsker at identificere sig og interagere med deres favoritmærker på de sociale medier. Helt i tråd med kundegruppens idealer har MVMT opbygget et stærkt online community, med over 4.5 millioner brugere fordelt på Facebook og Instagram. MVMTs indhold er et bevidst mix af stemningsbilleder, spændende lokationer, produkt detaljer og ”wrist shots”, som imødekommer følgernes ønsker om oplevelser.

I få ord: MVMT skaber oplevelser om ure, som er tilgængelige for alle. Priser fra 845 kr til 1.345 kr.

Forrige artikelKampe uge 20: Torpegaard Challenger i Portugal. Nedtonede forventninger til Wozniacki
Næste artikelDH mænd: Mestrene fik store klø
Tennisavisen.dk
Tennisavisen.dk er Danmarks største digitale tennisunivers. Vi bringer nyheder, billeder, analyser, debat og aktuelle opdateringer fra tennisverdenen – både fra Danmark og internationalt.